ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ & ΣΥΛΛΟΓΟΙ

ΤΜΗΜΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΖΩΗ

ΔΟΜΕΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ

Πρωτοβουλίες του Ιδρύματος

img-services  Ανακοίνωση του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου σχετικά με Πρωτοβουλίες του Ιδρύματος

 

Στο σύντομο διάστημα, από την ανάληψη των καθηκόντων του μέχρι σήμερα, το Συμβούλιο του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου ενημερώθηκε για τις πολλαπλές και αξιόλογες δράσεις και πρωτοβουλίες, οι οποίες εξετάζονται, αναπτύσσονται και υλοποιούνται στο Ίδρυμα, σε διάφορα επίπεδα.

Ως σύνολο, το Συμβούλιο, αλλά και το κάθε μέλος του χωριστά, είναι διατεθειμένο να συνδράμει, με τον κατά περίπτωση αρμόζοντα τρόπο, στην ευόδωση της ανάληψης δράσεων που θα βελτιώσουν την ποιότητα έρευνας και διδασκαλίας στο Πανεπιστήμιο. Στην προσπάθειά του να συμβάλει στην περαιτέρω ενίσχυσή τους, το Συμβούλιο επικροτεί ενέργειες που στρέφονται προς κατευθύνσεις όπως αυτές που αναφέρονται παρακάτω.

1. Εξωστρέφεια

Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του Ιδρύματος εντάσσονται:

  • Η διερεύνηση δυνατοτήτων συνεργασίας με άλλα Ιδρύματα του εσωτερικού και εξωτερικού, π.χ. στο πλαίσιο κοινών αγγλόφωνων μεταπτυχιακών προγραμμάτων ή θερινών μαθημάτων.
  • Η συμμετοχή σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα και η ανάληψη πρωτοβουλιών για ερευνητικές συνεργασίες με άλλα ιδρύματα.
  • Οι επισκέψεις καθηγητών από άλλα ιδρύματα, η συμμετοχή τους σε επιτροπές κρίσης διδακτορικών διατριβών και αξιολογήσεις μελών, προγραμμάτων και λοιπών δραστηριοτήτων του Ιδρύματος. 
  • Η προώθηση της κινητικότητας διδασκόντων και διδασκομένων μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
  • Οι προσκλήσεις μελών ΔΕΠ για διαλέξεις και η πραγματοποίηση μαθημάτων από μέλη ΔΕΠ του Χαροκοπείου σε ΑΕΙ στον ελληνικό και διεθνή χώρο.

2. Εκπαίδευση

Στον τομέα της εκπαίδευσης το Συμβούλιο επισημαίνει τις εξής κατευθύνσεις:

  • Διασφάλιση της ποιότητας όλων των μαθημάτων, σεμιναρίων, ασκήσεων και λοιπών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στο Ίδρυμα και συνεχής αξιολόγησή τους.
  • Ενημέρωση των μελών ΔΕΠ για σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας και την πρωτοπορία.
  • Υιοθέτηση καλών πρακτικών σχετικά με τη διδακτική και εκπαιδευτική διαδικασία που εφαρμόζονται με επιτυχία σε άλλα ΑΕΙ του εσωτερικού και εξωτερικού.
  • Μεγαλύτερη αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία.
  • Διερεύνηση δυνατοτήτων για ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα.

3. Χρηματοδότηση και χορηγίες

Το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου, στη σημερινή, δύσκολη για την οικονομία και τη χώρα μας περίοδο, θεωρεί χρήσιμη την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πανεπιστημιακή κοινότητα για την εξασφάλιση χορηγιών, με σκοπό την υποστήριξη ερευνητικών, διδακτικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων του Ιδρύματος.

Η προσέλκυση και αξιοποίηση χορηγιών, μέσα από διαφανείς διαδικασίες, θα συμβάλει στην ενίσχυση και βελτίωση της παραγόμενης σε αυτό βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των υπαρχουσών δομών του, στην ανάδειξη της εκπαιδευτικής και ερευνητικής αριστείας καθώς και στη σύνδεση του Πανεπιστημίου με την παραγωγική-οικονομική δραστηριότητα της κοινωνίας, χωρίς να αλλοιώνει τον ακαδημαϊκό χαρακτήρα του Ιδρύματος,

Ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή θα είναι η ολοκλήρωση του στρατηγικού σχεδιασμού του Πανεπιστημίου και των Τμημάτων, ώστε να αναδειχθούν και να καταγραφούν διάφορες ανάγκες, ακολουθούμενη από συστηματική εκστρατεία προσέλκυσης χορηγιών για την υποστήριξη συγκεκριμένων στόχων που συνάδουν με τη φυσιογνωμία του Ιδρύματος (π.χ., υποτροφίες, χρηματοδότηση επισκεπτών καθηγητών, υποστήριξη Κέντρων, κλπ.).

4. Επικοινωνία και προβολή

Το Συμβούλιο επισημαίνει τη σημασία της προβολής του Ιδρύματος, μέσα από δράσεις όπως οι εξής:

  • Συστηματική προβολή του Ιδρύματος στην επιστημονική κοινότητα αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία, βασισμένη σε επικοινωνιακό υλικό που να αναδεικνύει τις ιδιαιτερότητες των Τμημάτων και του Ιδρύματος και τα σημαντικότερα επιτεύγματά του.
  • Προβολή των επιστημονικών επιτευγμάτων και των διακρίσεων των μελών της κοινότητας.
  • Διοργάνωση εκδηλώσεων (συνεδρίων, συμποσίων, ημερίδων κτλ.) ευρύτερου ενδιαφέροντος που να παρουσιάζουν το έργο του Πανεπιστημίου και την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο.
  • Ενεργοποίηση των αποφοίτων και φίλων του Ιδρύματος, π.χ., μέσω συλλόγου ή μέσω εκδηλώσεων.
  • Διεξαγωγή έρευνας σχετικά με τις απόψεις των φοιτητών για το Ίδρυμα (πριν ξεκινήσουν τις σπουδές τους και μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους), ώστε να έχει το Πανεπιστήμιο σαφέστερη εικόνα σχετικά με την επιτέλεση του έργου του.